Re: Serwis TPC Kumputer - Wrocław

Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński (marcin-ka_at_poczta.gazeta.pl)
Data: Fri 14 Feb 2003 - 08:37:26 MET

Użytkownik "rkowalcz" <rkowalcz_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> Obudowę pod pachę i do TPC i mówię, że nie działa
> żeby mi wymienili na inną. A tu Zonk. Nie wymienią mi tylko przyjmują do
> reklamacji na 2 tygodnie. To po co ja kupuję obudowę, żeby zaraz ją
> reklamować?

Przyjecie towaru do zwrotu lub natychmiastowej wymiany na miejscu zalezy
(stety albo niestety) tylko i wylacznie od dobrej woli sprzedawcy - moze sie
zgodzic lub nie. Na przedmioty zakupione do konca 2002 roku mozna jeszcze
stosowac zasady starej rekojmi, ktore mowia o mozliwosci "niezwlocznej"
(czyli w ciagu 14 dni kalendarzowych) wymiany na sprzet nowy i pozbawiony
wad lub zwrotu gotowki w momencie pierwszego wystapienia wady - w przypadku
sprzetu produkowanego seryjnie klient nie musi zgadzac sie na naprawe. Nowe
przepisy definiujace zasady odpowiedzialnosci sprzedawcy wobec klienta
niestety odbieraja nam mozliwosc ubiegania sie za pierwszym razem o zwrot
gotowki, przedluzaja jednak okres odpowiedzialnosci sprzedawcy do dwoch lat.
Generalnie warto dobrze zastanowic sie, zanim odda sie sprzet do reklamacji
z tytulu gwarancji - czesto bardzo ogranicza ona prawa kupujacego (np.
obowiazuje tylko 1 rok, definiuje termin wymiany czy naprawy w dniach
roboczych, a nie kalendarzowych, zaklada duza liczbe napraw przed
mozliwoscia odstapienia od umowy czy wrecz w ogole jej nie daje) i lepiej
wybrac reklamacje z tytulu "niezgodnosci towaru z umowa" (mozna reklamowac
np. proszek do prania, ktory wg. reklam czy informacji na opakowaniu
powinien usunac okreslony rodzaj plam, a w rzeczywistosci tego nie robi)
czy rekojmi (dla rzeczy zakupionych przed 1.01.2003). Warto rowniez
pamietac, ze przy towarze o cenie przekraczajacej 2000 zl oraz zakupionym
na raty sprzedawca ma obowiazek potwierdzic na pismie "wszystkie istotne
postanowienia umowy" (a wiec prawdopodobnie np. domniemane cechy produktu,
warunki potencjalnej wymiany czy naprawy).

Pozdro,
Cooler