Re: zakup PC - Pomóżcie!

Autor: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala (jojoro_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 13 Feb 2003 - 21:09:51 MET

W artykule top44 napisal(a):

> Na razie jest to:
> Gigabyte GA-7VAX Via KT400 ATA/133

Osobiście wziąłbym coś na nforce2, gdyż te płyty mają ciekawy układzik
dźwiękowy (możesz nie kupować Live! ;) i sporo bajerków typu SerialAta,
USB2.0, FireWire itp.

> 256 MB RAM(333)
Lepiej 512MB. Szczególnie jeśli postawisz na tym WinXP.

> Ze względu na ograniczenia finansowe zostawiam stary monitor Belinea 15"
> 800x600x32 @ 85Hz, stary cd-rom LGx32, fdd, HP930c, 2 głośniki Genius 200W
> Komputer raczej będzie włączony średnio 6-8 h na dobę często też 16h/24h
> albo 24h/24h. Dużo ściągania z netu (stałka).

Zainwestowałnym w nowy monitor jeśli tylko finanse pozwolą. Sam mam 15''
i pierwszą rzeczą jaką zmienię będzie monitor. Mimo że mam CTX 15''
trinitron to jednak mała przekątna obrazu daje się we znaki. :(
Możesz też się skusić w przyszłości na jakieś lepsze głośniczki. Nawet
FPS1500 (4.1) jest lepsze od zwykłych bzyczków stereo.

> Radeon? 9000 Sapphire 64MB + tv-out bulk
> lub coś innego ale do 350-380 zł
Bierz to :)

> Niedroga obudowa, ale z takim miejscem, zasilaczem i wentylacją
> żeby pomieścić, DVD, CD-RW, FDD, HDD i HDD2 kieszeń (oba 7200 obr).
> Co polecicie do 120-160zł ew. chyba że niedużo droższe a dużo lepsze:-)

Chcesz żeby zasilacz z obudowy za 120zł utrzymał cały ten sprzęt?
Powodzenia. Sam zasilacz Chiefteca 300W za 170zł to pewnie by to
pociągnął... ewentualnie jakiś HuntKey. Ale skoro wszystko będzie na
gwarancji, to ryzykuj.

> Planowana najbliższa rozbudowa:
> Wymiana starego cd-romu na nowy cd-rw
Polecam Lite-On. Dobra, szybka nagrywarka za niewielkie pieniądze.

> Jak dźwięk (on-board) będzie tragiczny to jakąś niedrogą kartę dźwiękową
Jak kupisz płytę z nforce2 to dzwięk powinien być ok.