Re: Mala siec

Autor: [x]Angel (xangel_at_ssk.pl)
Data: Wed 12 Feb 2003 - 20:58:26 MET

> bzdury to ty opowiadasz, napisalem wyraznie moze, a nie ze bedzie,
> powiedzialem rowniez ze ze swojego doswiadczenia wiem ze moze, u mnie np
w2k
> na 2 sieciowkach pracowal czasem 15min, czasem 20 godzin po czym wykladal
> sie protokol tcp/ip, po jego restarcie mozna bylo pracowac dalej, po
> restarcie samego polaczenia, 98 i me wykladaly sie cale, musialem
> restartowac caly sytem, nie wiem od czego to zalezy, wiem ze niektorym to
> chodzi, ale rowniez wiem ze nie bylem odosobnionym przypadkiem, ktoremu
> [...]
Witam
Powiem tyle, ze na w98 sa problemy - trzeba uzywac WinRoute albo WinGate a
najwieksze problemy stwarzala mi konfiguracja - raz dorwalem taki wingate,
ze tylko na serwerze instalowalem soft a na reszcie kompow wystarczylo
ustawic adresy bramke i dns. Ale to tylko raz mi sie udalo i nie pamietam na
jakiej wersji :) Z tego co pamietam to wszelkie proby instalacji WinGate
innego niz wtedy konczyly sie niepowodzeniem - a to nie dziala gadu, a to
ftp, a to jeszcze co innego. Wiem, ze nie jestem jakis gosc w sieciac, ale
zdenerwowalo mnie to :) i teraz uzywam w2k Mam juz tak od dawna i dalem se
spokoj z w98 - w w2k konfiguruje siec zewnetrzna od providera, konfiguruje
siec wewnetrzna (komp w drugim pokoju) i po krzyku - zaznaczam w zewnetrznej
sieci: "udostepniaj to polaczenie internetowe" i wszystko smiga az milo.
Powiem tak: w w2k nie powinno byc problemu (ani chyba w win xp).
Za to kolesie co slabo znaja zagadnienia sieciowe zrobili tak: w jednym
kompie 3 sieciowki: jedna do providera, druga do kumpla w pokoju na kablu RJ
skrosowanym i trzecia na BNC do jeszcze dwoch kompow :) wszystko to dziala
na win xp, chlopaki wlaczaja autokonfiguracje i im to tez dziala, wiec z
tego co widze to kwestia systemu :)))) chociaz akurat ta konfiguracja wydaje
mi sie smieszna :) poza tym dhcp - dla 4 osob chyba nie ma sensu - trzeba
restartowac kompy aby otrzymc adres itd.

Pozdrawiam
[x]Angel