Re: radek 7500 c.d. - tvout

Autor: Jozef (jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 12 Feb 2003 - 15:55:55 MET

Przejściówki w sklepach są bardzo różnej jakości.
Sygnał S-Video ma oddzielnie luminancję (informacja o jasności) i
chrominancję (informacja o kolorze). Zwykła przejściówka z S-Video na
Composite (chinch) podaje tylko luminancję. Żeby jeszcze bardziej zagmatwać
sprawę, niektóre karty na wyjściu S-Video podają sygnał composite (zamiast
luminancji) i chrominancję, wówczas taka przejściówka zadziała, takie karty
zwykle w komplecie mają odpowiedną przejściówkę, widziałem też wersję, że
sygnały luminancji i chrominancji łączy się razem przy użyciu jakiegoś
kondensatora.

W mojej ocenie najlepsze rozwiązanie wygląda następująco:
1. Przejściówka (kostka) w telewizorze z jednej strony EURO - SCART z
drugiej strony 4 gniazda oznaczone opisem i kolorami - 2x chinch audio (lewy
i prawy) + 1 chinch Video Composite + złącze S-Video. Przejściówka ma
przełącznik We/Wy (w sklepie elektronicznym kilkanaście zł, w Madia Markt
prawie 40 zł).
2. W przejściówkę wtykasz taki kabel, jaki pasuje bezpośrednio do karty
(albo do "pająka" w przypadku ATI Radeon VIVO) BEZ żadnych przejściówek!!!!
3. Kabel S-Video cienki za kilkanaście zł raczej nie będzie dobry, lepiej
zrobić samemu ale trudno kupić dobre wtyki, kabel nie ma problemu po kilka
zł metr (...for Home Theater grubość ok. 5-6 mm).
Józef