BIOS nie widzi dysku - Pomocy!!!

Autor: jerrod_at_op.pl
Data: Wed 12 Feb 2003 - 11:53:50 MET

Witam.
Jak w temacie. Gralem sobie w giere i nagle komp sie zawiesil (nie moglem
ruszyc myszka, "ctrl+alt+del" tez nic nie dalo), wiec go zresetowalem. Gdy sie
uruchamial, zatrzymal sie i tak czekal jakies 10 min. Wchodze do BIOSu i tam
okazuje sie ze nie mam twardego, wykrywa tylko CD-ROM. Sprawdzalem podlaczenie -
 wszystko bylo na miejscu (probowalem podlaczac do dugiego kanalu IDE,
probowalem bez czytnika i z nim - bez rezultatu). Dioda sygnalizujaca prace
twardego caly czas sie swieci. Dysk kreci sie normalnie (slychac go i gdy go
dotykam jest w miare cieply). Nie wiem co sie stalo. Czy dysk sie skopal, czy
co??. Pamietam, ze jak mialem Amige to tam byl tak programik ("HDToolBox"), w
ktorym moglem wpisac ilosc cylindrow i on go potem sam wykrywal. Czy na peceta
tez jest cos podobnego? (slyszalem o Disk Managerze, ale on nic nie pomogl).
Aha. Najwazniejsze: Ten dysk to Western Digital (model WD75 - 4500RPM). Jest to
juz stary dysk (komp ma jakies 2,5 do 3 lat).
Prosze pomozcie!!!

dominik