spowalnianie wiatraczka na procesorze z poziomu biosu asus????

Autor: JDL Lewkowscy (darek.lewkowski_nospam__at_poczta.fm)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 23:31:22 MET

witam wszystkich

mam takie pytanie, plyta glowna asus a7v8x, procesor amd 2000+, wiatraczek
nie pamietam - taki duzy, max obroty 3500. w biosie plyty mam mozliwosc
zwolnienia obrotow wiatraczka - oczywiscie staram sie z tego korzystac -
roznica w temperaturze procesora z pracujacym max. wiatraczkiem, a tym
spowolnionym jest 2-3 stopnie C. pytanie jest nastepujace - dlaczego
wiatraczek (zwolnienie jego obrotow jest caly czas wlaczone w biosie) nie
zawsze zwalnia swoje obroty???? szczegolnie zauwazalne jest to podczas
pierwszego startu komputera (caly system, a w szczegolnosci procesor sa
przeciez zimne) - po uruchomieniu sie pierwszy raz systemu wiatraczek
pracuje z obrotami ok. 2800-3500, dopiero jesli jeszcze raz zrestartuje
system wiatraczek spowalnia do 1800-2200 obrotow???
pozdrawiam
leo