Re: flashowanie biosu z cd

Autor: Darek Sieradzki (dsier_at_MAPS-ONpmp.com.pl)
Data: Wed 12 Feb 2003 - 00:51:39 MET

"Awex" <awex_at_o2.tnijto.pl> wrote:

> Użytkownik "uszki" <uszki_at_gazeta.pl> napisał w wiadomości

> ?

> z fat sie da z ntfs niebardzo (oczywiscie pod dosem)

Jakoś nie bardzo rozumiem dlaczego producenci jeszcze nie załatwili tej
kwesti. Coraz częściej sprzedaje się komputery bez stacji dyskietek i
słusznie - na co to komu, skoro są znacznie lepsze sposoby na
magazynowanie i przenoszenie danych: płyty CDRW, "długopisy" podpinane
przez USB, inne cudeńka, w końcu _sieć_.

A tu nagle, żeby zrobić update biosu trzeba skądś zdobyć stację dyskietek,
dyskietkę i jeszcze jakiś prehistoryczny DOS :(

Rozglądałem się troszkę jak np. ASUS sobie próbuje radzić w tej kwesti i
widziałem dwa "ruchy":

1. program do update'owania biosu sam siedzi w biosie (czy może nawet w
osobnej kości na płycie, nie znam szczegółów) i można go uruchomić przed
załadowaniem systemu. Tylko program czyta update wyłącznie z dyskietki,
czyli "zamienił stryjek...".

2. pojawił się program który update'uje bios z poziomu Windows, ale z tego
co zrozumiałem tylko dla notebooków Asusa :/

I to tyle, czyli nic.

DS

--
http://www.dago.pmp.com.pl/