Re: duży dysk i stara płyta

Autor: tadek (tadekw_at_wonspam.poczta.onet.pl)
Data: Wed 12 Feb 2003 - 00:56:05 MET

Użytkownik "plusz" <plusz_at_irc.usun_spam.pl> napisał w wiadomości
> witam
> kupiłem nowy dysk WD 40 GB
>
> mam płytę z AMD k6 2 350 (więc chyba sprzed 3-4 lat)
> BIOS AWARD 4.51 PG 1.13 JK 10 (niw wiem co oznacza druga część symbolu)
>
> niestety BIOS nie widzi tego nowego dysku :( czy ma ktoś koncepcję jak i
co
> testować i czy na tej płycie jest szansa zobaczyć dysk 40 GB ?

1. Bios powinien widzieć dysk, może co najwyżej nie widzieć całości
2. Sprawdź ustawienia zworek na dysku
3.Sprawdź czy jest nowszy BIOS do płyty i czy obsłuży on Twój dysk tu
dowiesz się więcej na ten temat http://www.bios.pnet.pl/podstr/upgrade_d.htm

   Jeżeli nie pomogą powyższe próby to masz jeszcze 3 możliwości (Zakładam
że BIOS już dysk widzi)

4. Postawić dodatkowy kontroler który będzie obsługiwał dysk - to byłoby
chyba najlepsze rozwiązanie
5. Spartycjonować dysk na innym komputerze, który widzi cały dysk
6. Nie wiem jak to jest z WD ale dla np. Seagate istnieje coś takiego jak
Ontrack menager który się odpala przy starcie kompa i umożliwia dostęp do
całości dysku, przypuszczam że tu też coś takiego istnieje.