Re: SDR - "zwykle" a KINGSTON - nadtaktowanie

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 20:06:54 MET

tHe mRuWa wrote:

> wlasciwie to co to jest ten dzielnik? ;)

Zeby magistrala PCI i AGP byla odpowiednio taktowana :) Masz FSB np 100MHz
dzielnik dla PCI mosi byc wtedy 1/3 co daje 33MHz na PCI, a dla AGP 2/3 co
daje 66MHz. Przy ustawieniu nei standardowym migistrali zmieniaja sie
taktowania szyn PCI i AGP i tak np przy 112MHz dzielnik jest dalej 1/3 i
taktowanie na szynie PCI mamy wyzsze. Niektore plyty samemu pozwalja
manipulowac dzielnikiem i tak np przy FSB 124MHz mozna ustawic 1/4 i mamy
31MHz i jest to lepiej niz przy dzielniku 1/3 gdzie bysmy mieli ponad
40MHz. Prz tak wysokim taktowniu PCI mozga wystopic problemy z dyskami i
najczesciej tanie sieciowki padaja :)

> cos mi sie kojarzy ze na nowszych plytach mozna np. 1/6 ustawic :)

To zalezy jakie jest maxymalne FSB. 1/6 powinna byc przy FSB 200MHz a
tyle, jeszcze zaden chipst oficjalnie nie obsluguje.

--
Krzysztof Szczepanek
Best regards from "Devil's basement"