Re: monitory 19" i maly tekst

Autor: Bioon (bartek_at_pnet.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 12:49:38 MET

Heh, mialem podobny problem.

To zapewne wspólna wina i karty graficznej i monitora. Prawdopodobnie,
odswiezanie jest ustawione domyślnie i w jakims stopniu nie zgrywaja sie te
parametry - jak pisali koledzy z postów o rozdzielczościach. 0.75 vs 0.8

radą na to w moimi przypadku (bez zmiany monitora lub karty graficznej) było
wypróbowanie różnych częstotliwości odświerzania, najpierw "firmowych" a
potem wymuszonych softem np, przez Power Strip

O ile domyślne odświerzanie 85 Hz dla 1280x1024 dawało obraz lekko rozmyty
(mały tekst) , to gdy zmieniłem na 75 Hz, obraz był już ostry. No cóż, ale
nie po to kupowałem monitor 19" z wyższej półki, aby pracować w 75Hz. Za
pomocą PowerStrip ustawiłem odświerzanie na 90Hz. Obraz jest ostry, o niebo
lepszy niż w 85Hz. Narzekać za to mogę teraz na lekkie, minimalne
zniekształcenia geometryczne w rogach ekranu. :(

Jak rada? Kupować monitory Sony, Eizo lub Mitsubishi. Lub zwykłe Hyundaye
czy LG lub CTX i pracować na domyślnych ustawieniach zalecaynych przez
producenta. :)

Bioon