Montaż wiatraka pod kartą graficzną - w którą stronę?

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Mon 10 Feb 2003 - 13:09:17 MET

Witajcie!

Proszę się nie śmiać, ale chciałem użyć wiatraka z tyłu obudowy (enlight) do
chłodzenia karty graficznej (nie ma wiatraka). Zastanawiam się jak montować
wiatrak - ma dmuchać na kartę czy wyciągać z niej powietrze ?

Wydaje mi się, że lepiej na nią dmuchać, bo wiatrak jest bardzo duży i przy
okazji chłodziłby pamięci. Ale może nie mam racji ?

Druga sprawa: czy jest szansa na to, że przestanę widzieć artefakty
spowodowane przetaktowaniem pamięci, jeśli schłodzę je odpowiednio ? Mam
możliwość zwiększenia napięcia dla AGP, ale gdy to robię karta pokazuje
jeszcze więcej artefaktów, stąd pytanie.

Karta to riva vanta 16MB SDR (PROSIŁEM, żeby się nie śmiać!)

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
Athlon XP 1700+ @1700MHz, Soltek 75DRV5-C, Riva Vanta (@135%)