Re: zeby bylo cicho i niezbyt drogo...

Autor: benek (benek.benek_at__wp.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 20:49:52 MET

- z zasialczy skoro nie moga byc te z najwyzszej polki (bo bym polecil
Enermaxa z pokretlem do reg. predkosci wentylatorka) to polecam cos z
rodziny HPC-3x0-xxx - mowiac o rodzinie mam na mysli Enlight/Chieftec/Sirtec
a o symbolach to np HPC-300-202 lub np HPC-340-202 te zasialcze sa dosyc
ciche jak nie sa na maxa obciazane (bo maja wbudowany autoregulator obrotow
w zaleznosci od obciazenia zasilacza) - zdarza sie ze Baraki 4 sa od nich
glosniejsze
- z coolerow - jezeli mozez pozwilic sobie na lekka dlubanine - kup jakis
tani CoolerMaster lub Titan przeznaczony dla PIV i zmien wentylator na 80mm
albo nawet na 92mm i pusc ten duzy na 7V
sam kupilem niedawno CM DI4-6H53B za 37zl
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/willamette/di4-6h53b.html
wentylator na tym coolerze to po prostu tragedia - glosny jak jasna cholera
wiec chcac nie chcac skozystalem po raz kolejny z tej strony
http://www.filestorm.de/workshop/fanad.html i zrobilem przejsciowke 60/80 z
cienkiego aluminium i dalem na to Zalmana ZM-F1 za 20zl ale troszke sie
balem uzyc tej przejsciowki na 5.5V wiec zamiast niej (rezystor 56Ohm) dalem
wlasny rezystor 33 Ohm i jest 7V - cooler siedzi na PIV1.8 - dokladnych
temperatur nie podam bo komp nie jest u mnie ale cooler nie jest mniej
wydajny niz z fabrycznym wentyaltorem ale za to o polowe cichszy
a jak nie chcesz kombinowc to od razu szukaj czegos z wentylatorem 80mm

pozdrawiam