Re: "Przysz³o¶ciowa" p³yta pod Athlona

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 15:05:59 MET

jakub_zysnarski_at_poczta.onet.pl claimed:
> Planujê na dniach zakup nowego kompa. Najwiêkszy problem mam jednak z wyborem
> p³yty, a konkretnie chipsetu.

Nie, nie w tym problem ;P. Problem w tym:
1. Musi obs³ugiwaæ FSB 200MHz, czyli mieæ mno¿nik 1/6
2. Musi mieæ mo¿liwo¶æ ³atwego ustawienia mno¿nika jak najwy¿ej
3. Musi stabilnie dzia³aæ z obsadzonymi wszystkimi slotami pamiêci
4. Powinna mieæ ABS, bo przysz³e procesory mog± tego wymagaæ
5. ¯adnych zworek do mno¿nika i FSB ! (strasznie wkurzaj±)
6. U³atwienia dla podkrêcaj±cych (ma³e skoki napiêcia dla procka,
   napiêcie dla AGP, napiêcie dla DIMM...)

To jaki chipset wybierzesz nie jest imho a¿ tak wa¿ne, je¶li p³yta
bêdzie spe³niaæ powy¿sze.

> 1) wyposa¿enie, abym nie musia³ jej za kilka miesiêcy wymieniaæ

To te¿ bierz pod uwagê. Ja bym dop³aci³ do nforce2, gdyby mia³a t±
¶wietn± kartê muzyczn± (odpada konieczno¶æ kupna sb live).

> to lepiej wybraæ NForcea czy KT400. A je¶li NForce'a to jakie modele z tym
> chipsetem warte by³yby uwagi, g³ównie je¶li chodzi o wyposa¿enie

Na www.fraza.pl testuj± te p³yty. Sprawd¼ Solteka, bo widzia³em, ¿e
pu¶cili co¶ na nforce2 i mo¿e byæ tanie (ale mo¿e siê te¿ nie op³acaæ).

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
Athlon XP 1700+ @1700MHz, Soltek 75DRV5-C, Riva Vanta (@135%)