Re: Wentylator

Autor: [x]Angel (xangel_at_ssk.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 14:14:09 MET

Użytkownik "Cage" <news_at_cage.civ.pl> napisał w wiadomości
> Zamirzam wymienic chlodzenie w zasilaczu ATX, czy ten bedzie odpowiedni?
>
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=2145

Witam
To zalezy od tego czy zasilacz chodzi juz na granicy swoich mozliwosci, czy
ma jeszcze spory zapas. U mnie na wiatraczku na pelnych obrotach dmucha dosc
cieple powietrze, a wiec balbym sie wstawiac tam jakis wolnoobrotowy cichy
wentylek. A to z powodu, ze naprawialem ostatnio 3 zasilacze ATX a w jednym
bylo takie cudo: koles se zmniejszyl obroty zeby miec ciszej :) zasilacz byl
przegrzany, kondensatorki wyschly, przetwornica sie rozjechala i spalilo mu
plyte i dysk - reszta kart przezyla. Za to dysk spalil sie prawie zywym
ogniem :) stopione elementy i ta czarna oslonka (chyba Segate).

A co do lozysk w tym wiatraczku o ktorym piszesz: producent podaje, ze ma
lozyska cierne - czy to jakis nowy typ lozysk? Bo mnie uczyli, ze sa lozyska
toczne i slizgowe :P

Pozdroofka
[x]Angel