Re: Nie widzi drukarki

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 12:35:00 MET

> Mam pytanie : co zrobić gdy komputer po uruchomieniu nie wykrywa mi
drukarki
> (zakładam że kabel jest OK)?. Używam win98. Czasami w przypadku
instalowania
> modemu musiałem odczekać kilka godzin z wyłączonym komputerem żeby go
wykrył
> ale teraz nawet to nie pomaga.

Przyczyna moze byc przegrzany chipset na pycie glonwej, np. jezeli masz
plyte ze slot1 a dokladnie pod zepsutym wentylatorem od procesora chipset na
plycie glownej to moga byc takie efekty ...
Kiedys robilem u jednego klienta kompa to mi powiedzial, ze lubi sobie na
noc wlaczac kompa i sciagac cos przez internet bo "komp go usypia" :)))
Oczywiscie chodzilo o to, ze wentylator od procesora (i nie tylko) byl tak
skopany, ze ruszal i zatrzymywal sie co chwile. Plyte glowna oczywiscie mial
ze slot1 a pod radiatorem od procesora byl chipset, ktory niezle sie
przegrzewal ... po pewnym czasie mial problemy z IDE, portami szeregowymi i
LPT ...
Mozesz sprawdzic czy przypadkiem u ciebie nie ma takiej sytuacji ... jezeli
nie ma to trzeba by sprawdzic ta twoja drukarke na innym kompie (razem z
kablem). Jezeli na innym bedzie dzialac to wtedy mozna sie zainteresowac czy
nie masz czegos poprzestawiane w BIOS'ie i czy port do ktorego podlaczasz
drukare dziala ...