Re: rozbudowa PC

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Sat 08 Feb 2003 - 00:56:47 MET

Marek-O claimed:
> Bardzo prosze o pomoc, rozmawialem juz chyba ze wszystkimi "informatykami" w
> okolicy i kazdy mowi co innego.
> Mam stary komputer i chcialbym go rozbudowac. Moim celem jest taka rozbudowa
> aby obslugiwal divixy.
> Stan obecny:
> Procesor Intel Celeron 333
> Pamiec SDRAM 32 + 64 = 96 MB (100 Hz)
> Karta grafiki na zlaczu AGP: S3 ViRGE GX 2, memory 4096 kB SGRAM (odczytanie

> Prosze o rady, chodzi mi o to aby bylo najtaniej. W tej chwili nie moge
> pozwolic sobie na wymiane komputera a dziecko nie daje mi zyc - ciagle te
> [...]

Wiem, że nie o taką odpowiedź chodzi, ale proponuję rozwiązanie byćmoże
skuteczne. Konkretnie program mplayer pod linuksem. Skurczybyk umie
wyprawiać cuda jeśli chodzi o wydajność a Pańska karta graficzna będzie
chyba poprawnie obsługiwana i będzie mieć włączone rozszerzenia wymagane do
sprzętowego skalowania itp. W każym razie warto sprawdzić zanim się dokona
zakupów.

Jak to zrobić ? Załatwić sobie płytę CD z dystrybucją Knoppix (nie wymaga
instalacji na dysku twardym), skonfigurować i spróbować odtworzyć wcześniej
nagrany na dysk twardy film.

Byćmoże dużo zachodu, ale koszt ściągnięcia i nagrania CD jest o rząd
wielkości mniejszy niż nowy sprzęt. Służę pomocą w razie kłopotów
oczywiście. Także alt.pl.comp.os.linux.newbie powita ten problem z radością
:)

Celeron 333 + 96MB ram to oczywiście wystarczająca konfiguracja do divx.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
Athlon XP 1700+ @1700MHz, Soltek 75DRV5-C, Riva Vanta (@135%)