MSI K7T Turbo L.E. jak to jest?

Autor: kulwis (kulwicki_at_poczta.fm)
Data: Sat 08 Feb 2003 - 00:53:24 MET

Jestem w posiadaniu plyty MSI K7T Turbo Limited Edition ( to ta z czerwonym
laminatem) na chipsecie kt133a. Obecnie na niej znajduje sie Duron 900.
Planuje zmiane procesora na Athlona XP. Problem polega na tym, ze nikt nie
potrafi jednoznacznie stwierdzic jaki procesor jest tym maksymalnym, ktory
obsluzy ta plyta. Na oficjalnej stronie MSI www.msi.com.tw plyta ta
obsluguje procesory do XP 1800+ wlacznie, jednak nie dotyczy to procesorow
wykonanych w technologii 0,13 mikrometra. Posiadam najnowszy bios 3.6.
Wszystko jest bardzo dziwne, chociazby to, ze w biosie najwyzszy mnoznik
jaki moge ustawic to 13.5, a wiec teoretycznie plyta powinna obsluzyc nawet
XP 2200+, dlaczego tak nie jest? Pragne nadmienic, iz wystepuje rowniez inna
plyta na kt133a MSI K7T Turbo2, ktora potrafi obsluzyc procesory nawet do XP
2600+ wlacznie, zarowno te wykonane w technologii 0,18 jak i 0,13
mikrometra. Pytanie to zadawalem rowniez na forum MSI, jednak odpowiedzi
jakie tam uzyskalem nie sa zbyt precyzyjne. Jedni pisza, ze problemem jest
napiecie inni ze nie ma zadnego problemu. Interesuje mnie dlaczego MSI K7T
Turbo Limited Edition wedlug oficjalnych danych na stronie MSI nie obsluguje
procesorow powyzej XP 1800+ i nawet Durona 1300 oraz procesorow wykonanych w
technologii 0,13 mikrometra? Jakie sa roznice pomiedzy K7T Turbo L.E a K7T
Turbo2? Sam juz nie wiem jak to jest do konca. Moze to tylko polityka MSI,
aby naklonic nas do zmiany plyty na nowszy model?

Prosze o jakiekolwiek informacje na interesujacy mnie temat. Za wszystkie z
gory serdeczne dzieki.

A oto co pisza na forum:

http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&postid=14426 67#post1442667