Re: rozbudowa PC

Autor: benek (benek.benek_at__wp.pl)
Data: Fri 07 Feb 2003 - 22:07:50 MET

1. a co teraz skacza bardzo te filmy czy w cale sie nie odpalaja ?
2. ile masz na ten cel pieniedzy (kluczowe pytanie) ?

co prawda Divx'ow nie ogadam za czesto ale napisze tak - kiedys jak mialem
PIII550, AsusP2B, 128MB RAM i TNT2 pelna to filmy dalo sie ogladac - raz na
jakis czas cielo w _bardzo_ dynamicznych scenach (ale jak pisze niezbyt
czesto i nie na tyle zeby nie dalo sie ogladac)

IMHO na pierwszy ogien wymiana procka, co doplyty to na ALi w zyciu na zywo
widzaielm ze 3 plyty na tym chipsecie wiec nie wiem jak to ma sie do Intela
BX ale jak plyta obsluguje Celerona 333 na 2.0V to powinna obslugiwac stare
PIII Katmai 0.25u 2.0V - sprawdz czy najnowszy BIOS nie umozliwia
przypadkiem odpalenia prockow z serii Coppermine wtedy moze jakis Celeron
800-900, pewnie przydalo by sie tez zwiekszyc RAM o jakies 64MB lub wiecej
(ale pewnien nie jestem), co do karty graficznej to zalezy jaki masz monitor
jak jakis 17" w gore to mozna by sie pokusic o jakiegos Matroxa G400 lub
przynajmniej ATI Rage 128PRO

jak teraz sprawdzielm w necie to faktycznie HSING TECH ENTERPRISE to nazwa
"producenta", ale na kilku stronach odsylaja na strone
http://www.pcchips.com.tw/ (wiec pewnie to jest prawdziwy producent -
poszukaj najnowszego BIOSu i zobacz co potrafi) - to chyba to
http://www.pcchips.com.tw/M726.html ale glowy sobie uciac nie dam
ale jak to nie problem to ja sugwerowlabym zmiane plyty na cos na BX - np na
Asusa P3B-F na to spokojnie mozna wsadzic Coppermine (z przejsciowka
Solt1/FCPGA) - teraz nawet firmowe plyty na BX nie sa drogie (oczywiscie
uzywane)

czyli:
- najpierw zmiana procka
- potem dorzucenie RAM i zmiana na jakas popularniejsza (bardziej
uniwersalna) plyte glowna
- na koniec jakas graficzka z ladniejszym obrazem 2D ale to raczej dla
poprawienia komfortu ogladania :-)

!!! ALE JEDNA UWAGA - wszystko zlezy jakie masz fundusze - bo jak jakies
450zl to mozna juz za to kupic nowiutka plyte na SDRAM pod Durona (Shuttle
DOT-AK32A), do tego nowiutkiego Durona 1200 (BOX) - a za to co utargujesz za
stary sprzet (plyta, proc i ewentualnie grafika) dokupic z 32/64MB RAM i
ewentualnie jakas uzywana graficzke (jak pisalem wyzej)

pozdrawiam