obudowa Chieftec + HDD 7200 = Grrrrr...

Autor: oVo (ovo_at_wykasuj.to.poczta.onet.pl)
Data: Fri 07 Feb 2003 - 21:53:10 MET

Witam

Przez ostatnich kilka miesięcy składałem ludziom wypasione zestawy w
obudowach Chieftec big tower i wszyscy byli happy.
A tu nagle kuku: przychodzi kolejna zamówiona obudowa i koszyki na HDD
lekko gonią w uchwytach, blacha jakby trochę cieńsza, napędy 5,25 też
mają luz w prowadnicach w pionie i szybkie CD się trzęsą, ale
najgorsze jest to że wsadzenie jakiegokolwiek dysku 7200rpm powoduje
że obudowa wpada w rezonans i huczy aż głowa boli.
Próbowałem:
- zmieniać dysk i położenie dysku
- przykręcać i amortyzować kosze na HDD
- obciążać kosz dodatkowymi dyskami
- wykleić obudowę korkiem i gąbką
- położyć dysk na piance na spodzie obudowy

i nic. Taka Barracuda: przy otwartej obudowie cisza chociaż obudowa
się trochę trzęsie, zamykam boczną klapę i w tym momencie zaczyna
huczeć. Najbardziej zastanawia mnie to że zmiana masy blachy
(przyklejenie 2 warstw na bocznej ściance) niczego nie zmienia.
Przy dyskach 5400 jest cicho.

Jest to i ostrzeżenie (być może Chieftec oszczędza na materiałach albo
zmienił kooperanta) i pytanie: czy ktoś miał taki problem i jakoś
sobie z nim poradził?

Pozdrawiam

oVo