Re: Awaria dysku

Autor: Piotr W. (nospam_at_atman.com.pl)
Data: Fri 07 Feb 2003 - 15:23:47 MET

Użytkownik "Tomek" <sptom_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Zepsuł mi sie dysk (WD Caviar 307AA)
> Objawy: Podczas właczania komputera slychac powtarzajacy się (co 1 sek)
> dzwięk (pochodzacy najprawdopodniej od glowicy).
> Bios czasem dysk wykrywa a czasem nie. Ale nawet jak wykryje to i tak nie
da
> sie z niego nic odczytać.
> Nie przypominam sobie aby dysk doznał jakiś wstrzasów itp.
>
> Moja diagnoza jest taka, że głowice nie mogą wystartować z pozycji
> zaparkowania.
>
> Czy ktos mial podobny problem?
> Czy mozna cos w ogóle samemu zrobić z tym dyskiem aby ruszył?

> [...]

Witam. Mialem podobny problem glowice stukaly i dysk nie startowal,
rozpoznawalo go
ale podczasu odczytu pojawial sie blad wejscia wyjscja. Musialem kupic nowy
dysk 40GB oczywiscie
zrobil sie problem bo nie BIOS nie widzi duzych dyskow. Tak czy siak
rozebralem go okazalo sie, ze ramie
po prostu sie zlamalo a glowice szlag jasny trafil nawet jej nie znalazlem,
nie wiem jak to sie stanelo ale juz po zawodach.
Takze moja djagnoza to uszkodzone ramie ew glowica odpadla :)

Pozdrawiam