Re: Czary z HDD

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Fri 07 Feb 2003 - 13:38:21 MET

Użytkownik "news.tpi.pl" <0roman0_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam. Mam sobie stary komputer (P100), do kturego to podlaczylem dysk 1.6
> gigabajta. Zaistalowalem sobie windowskia 98 i inne pierdoly. Na drugi
> dzien - czyli dzisiaj wlanczam go, a tu cisza... komunikat ze
nieprawidlowy
> dysk i mam go wymienic. W biosie dysk jest wykrywany prawidlowo, takze po
> uruchomieniu w tabelce z podsumowaniem widnieje: " Sec.Master Disk: CHS,
> Mode4, 1624MB" Czy ktos z szanownych grupowiczow wie moze co zrobic z tym
> fantem ? bo siedze juz trzecia godzine nad tym i pomysly mi sie koncza.
>
> Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Taki komunikat oznacza, że dysk nie jest bootowalny, czyli brak
na nim plików rozruchowych. Najlepiej uruchomić kompa z dyskietki startowej,
CD lub innego dysku i użyć polecenia sys a: c: (gdzie a to dyskietka, CD
lub inny
HDD, a c: to Twój niebootowalny dysk)
A może jesteś taką lamą, że masz w stacji dyskietek niesystemową dyskietkę,
priorytet bootowania jest ustawiony właśnie na flopa?
Pozdrawiam