Re: pytanie laika - skutki dolozenia drugiego dysku

Autor: Jozef (jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 21:31:04 MET

Jeżeli chodzi o to czy dysk będzie widoczny, to nie chodzi o to, czy dysk
jest ATA 100 czy 66, ale pojemność. Są tzw. graniczne pojemności. Niektóre
biosy nie widzą dysków powyżej 8 GB, niektóre powyżej 32 GB. Wiele zależy od
konkretnego biosu (może upgrade). Niedawno widziałem nowy dysk Seagate 20 GB
(seria UX). Mały (niski) i cichy oraz niedrogi. Czy nowy dysk będzie pasował
do dość starej płyty nigdy nie ma pewności dopuki się nie spróbuje (to tak
jak z kobietą - nie wiesz dopuki nie ...). Dołożenie drugiego dysku nie może
wpłynie na szybkość komputera, chyba że nowy dysk będzie szybszy i cichszy i
zainstalujesz go jako systemowy, wtedy owszem, na plus.
Józef