Jak wyciszyć WD800JB?

Autor: bat (bat_at_gazeta.pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 10:23:50 MET

Hey,

Mam dość dobrze wyciszony komputer (zero wentylatorów w środku), jego
najgłośniejszym elementem jest aktualnie dysk - WD800JB. Nie zdecyduję
się chyba zamienić go na jakąś barakudę (mimo, że faktycznie było
_wyrażnie_ ciszej) ale chciałbym spróbować jakoś wyciszyć ten dysk.

Na razie dysk jest przykręcony w 3.5" bay'u, obudowa (Enlight) nie jest
wyciszona. Mogę przerzucić dysk do 5" bay'a i czymś go "owinąć", ale
boję się że dysk mi się zagotuje. Poza tym zastanawiam się, jak
potraktować jego spód, który nie jest izolowany - czyli jak nie dopusćić
do zwarcia/elektrostsycznych wyładowań na płycie.

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia lub sugestie dotyczące wyciszania
dysków, to chętnie skorzystam.

Całej obudowy wolałbym chyba nie wyciszać, jak na razie nie mam w środku
ani jednego wentylatora, więc trochę byłoby to nadmiarowe.

Sebastian

--
"Życie nie jest lepsze ani gorsze od naszych marzeń, jest tylko zupełnie
inne." (William Szekspir)