Re: HDD z cachem czy bez ???

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 10:29:08 MET

> Czytajac wczeniejsze posty wydawalo mi sie ,ze warto dolozyc troszke kasy
> kupic dysk z cachem 8MB.
> Zadzwonilem do znajomego , ktory handluje sprzetem a On mi powiedzial ,ze
> nie warto dokladac pieniazkow do cachu.
>
> i co o tym sadzicie, jestem na kupnie dysku i nie wiem co robic

Sprawa wyglada tak. Jezeli dysk jest wolny to i te 8MB cache mu nie pomoze
Cache przyspiesza troche operacje na dysku, ale nie zastapi szybkiego dysku.
Roznica miedzy 2MB a 8MB bedzie zauwazalna w przypadku kiedy dysk kopiuje
lub zapisuje duzo malych plikow (np. przy zastosowaniach serwerowych).
Dolozenie tych dodatkowych 6MB cache nie jest az taka inwestycja i jezeli
mialo by to znacznie poprawic transfer dysku to kazdy producent by pakowal
8MB. W wiekszosci przypadkow, przy tanich dyskach IDE jest to bardziej chwyt
marketingowy.