Re: czy wam tez sie juz to zdarzylo .....

Autor: BQB (adres_at_anty.spamowy.com.invalid)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 09:38:49 MET

Użytkownik "Marcin" <xxx_at_onet.pl> napisał w wiadomoœci

> na poczataku wyglada ze niby tylko zasilacz sie spalil , (czuc to) a
> pozniej okazuje sie ze jest to takze klawiatura, czasem HDD, grafika
> pomimo ze komputery byly podpiete pod UPS-a.
>
> tak jakby cos z zasilaczami w kompach sie dzialo, i zasilacze puszczaly
na
> chwile
> mocniejszy prad ktory "pali" urzadzenia...
>
> czy spotakliscie sie juz z czyms takim ?
>
> zastanawiam sie, kiedy dotknie to tez mnie czy macie juz na to jakas rade
?

Kiepski zasilacz pierwszy sie zaczyna palic, a konczy jako ostatni, w
lepszych (bardziej markowych), jak juz zasilacz sie pali to sam. Zasilacze
padaja najczesciej z przegrzania (stoi gdzies gdzie jest duzo kurzu,
wiatraczek stop i wtedy fire lub ogolnie temperatura w zasilaczu wysoka i po
pewnym czasie przy pracy w takiej temperaturze zasilacz pada) jesli sa
podlaczone do dobrego UPSa oczywiscie, bo jesli nie sa to elektrownia rozne
kawaly robi. Rada jest taka, zeby dac dobry przeplyw powietrza, ale to moze
nic nie dac, jesli zasilacz ma w srodku nadpalone elementy.

--
BQB
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl