Re: Program do ustawien glosnosci itp

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Tue 04 Feb 2003 - 22:47:52 MET

Castrol claimed:
> Szukam jakiegos programu ktorym moglbym rozszerzyc opcje glosnosci w kompie.
> Tak zeby moc ustawic np bassy itp
>
> Dodam ze nie chodzi mi o odtwazrac muzy.

Kiedyś był plugin SRS WOW do winampa. Jest po prostu wspaniały - daje mocne
podbicie basu oraz efekt surround. Ta firma robi też urządzenia dające takie
efekty: www.srslabs.com . Gorąco polecam.

Jest też świetna wtyczka do xmms (Linux/*BSD) o nazwie 'eq'. Jest to
zwyczajny equalizer graficzny potrafiący bardzo dokładnie ustawiać pasma
dźwiękowe w 31 zakresach (mono i stereo). Podbicie pasm 20 i 25Hz daje
podobny co w SRS efekt.

Podkreślam jednak, że efekty pracy obu tych programów (i zapewne wszelich
urządzeń) da się zauważyć na odpowiedniej jakościowo karcie muzycznej. Na
swoim SB AWE 64 słyszałem wyraźny, czysty bas. Na AC97 (z płyty gł.) słychać
buczenie i mocne rozmycie częstotliwości (podkręcam 25 a efekt podobny
jakbym podkręcił wszystkie od 20 do 50). Ponadto dynamika już nie ta i mocne
podbicie kończy się koniecznością znacznego obniżenia głośności (bo zaczyna
'pierdzieć'). Dobra karta muzyczna to podstawa prób ulepszenia dźwięku.
Druga podstawa to porządny wzmacniacz i kolumny, względnie słuchawki. Jeśli
masz 'jamnika' np. sony to zapomnij o ulepszeniach.

PS: W windows media player 7.0 ten plugin SRS jest wbudowany fabrycznie
(można np. w filmie wykorzystać).

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
When was the last time you did something for the first time ?