Re: IBM Vancouver II 80 lub 60GB warto?

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Tue 04 Feb 2003 - 15:13:05 MET

thomas wrote:

> Ja mam baracude 80gb i 40gb i speed fan pokazuje mi na "Relocated Sector
> Count" takie warotsci:
> Value:100, Worst:100, Warn:36

To pokazuje, że jest dobrze, choć w trochę mylący sposób. Niby 100 jako
"w 100% sprawne". Można też uzyskać "Raw Value" - tam są liczone zdarzenia
na sztuki, a nie na jakieś procenty, czy inne pieruństwo. smartctl u mnie
pokazuje to samo, co u ciebie:

ID# ATTRIBUTE_NAME FLAG VALUE WORST THRESH TYPE WHEN_FAILED RAW_VALUE
[...]
  5 Reallocated_Sector_Ct 0x0033 100 100 036 Pre-fail - 0
[...]

W Raw Value siedzą także inne ciekawe rzeczy, jak liczba przepracowanych godzin,
liczba włączeń i liczba "uśpień" dysku.

--
Pozdrówka,