Re: Wyciszanie kompa

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Fri 28 Feb 2003 - 09:39:58 MET

wezt wrote:
> Pragne nowy komuter,ktory chce kupic CALKOWICIE wyciszyc.
> Mam do Was pare pytan:
Jest to mozliwe.

> 1)czy mozna w Polsce w sklepach lub w inecie kupic zasilacz bez wentyla
> tylko z samym radiatorem??
Nie wiem. Pojawily sie w necie zdjecia zasilacza 350W bez wentyla. W
miejscu gdzie jest kratka odprowadzania ciepla wystaje z 15 centymetrow
radiatora.

> Czy taki zasilacz bedzie wtedy zupelnie bezglosny?-nie znam sie na technice
> i nie wiem czy zasilacz wydaje sam jakies buczenie??
Oczywiscie.

> 2)czy Zalman na procku puszczony na najwolniejsze obroty bedzie
> nieslyszalny(yen pioropusz;-)) czy moze zastosowac jakies inne chlodzenie-np
> wodne ale na tym sie kompletnie nie znam-moze cos mi polecicie.Ze swojej
> strony dodam,ze Zalmanka bym wolal ale czy go nie bedzie slychac
Zalezy od procka. Via epia 700MHz nie uzywa wentylatora wcale. Wersja
1GHz ma
wentylek 25dBa. Jesli go spowolnic to bedzie nieslyszalne.

> 3)jaki pojemny (tak ok 120GB)i szybki a zarazem bezglosny dysk kupic.Znajomi
> polecaja BV 120GB 8MB cache tylko czy jest on cichy i duzo szyszy niz wersja
> 2MB,ktora jest duuuzo tansza
Kazdy dysk szumi. Istnija obudowy do dyskow. Zrywasz z plaszczyzny
metalowej dysku
papier i przykladasz do grybej blachy obudowy. Reszta scianek obudowy
jest wypelnina materialem dzwiekoszczelnym.
Sa tez rozwiazania dyskow opartych na ramie. Przy starcie systemu
kopiowanie danych i wylaczenie dysku.

> 4)Na grafe zaloze zalmana
Mozna dobrac grage nie wymagajaca aktywnego chlodzenia. To nie problem.

> Tak wiec to wszystko-bardzo prosze o konstruktywne rady i pomoc w zlozeniu
> bezglosnego kompa.Moze sa jakies sklepy w necie gdzie moglbym to wszystko
> razem kupic???Pozdrawiam!!
Niestety. Nawet komputer Hi-Fi via jest tylko planem konstrukcyjnym i
nie jest jeszcze sprzedawany jako gotowe urzadzenie.

pozdrawiam
Tom