Re: pamieci

Autor: Żurek (darzur_at_skasuj_to.box43.pl)
Data: Thu 27 Feb 2003 - 19:19:10 MET

Poświęcając chwilkę wolnego czasu Picia naskrobał(-a):

> Czy bedzie jakas roznica jezeli kupie Kingstone albo Infineon albo
> Samsung? Czy to jest jedna liga?

Kingston często w swoje moduły pakuje kości wymienionych przez Ciebie
producentów. Myślę, że kupując markowe moduły Samsunga albo Infineona
zrobisz lepiej, chociażby ze względu na to że Kingston potrafi wcisnąć w
moduły także badziewne kości.

> I czy w roznica czasu dostepu pamieci pomiedzy 6ns a 7.5ns jest
> odczuwalna

Nie wiem gdzie odczytałeś te parametry, ale najczęćciej jest tak, że
dotyczą one jednej kości pamieci pracujacej w róznych trybach, np.:

166MHz (6ns @ CL2.5)
133MHz (7.5ns @ CL2)

I jeżeli to o to chodziło to żadnych różnic nie będzie. Natomiast jeżeli
są to rózne kostki i dla tej samej FSB mają rózne czasy dostępu to ta 6ns
będzie pozwalała na ustawienie szybszych timingów. Żeby jednak ostudzić
nieco zapał mogę Ci powiedzieć, że różnica w wydajności między
najszybszymi a najwolniejszymi timingami to ok. 1%, natomiast różnica w
cenie modułów może dochodzić 100%. IMHO nie warto kupować drogich pamięci
jeżeli nie planujesz silnego overclockingu.

Pozdrufka :)

--
Żurek
GG #371288