Re: Epox 8KHA+ czy Epox 8K9A

Autor: CeBeR (cebrzyq_at_interia.pl)
Data: Wed 26 Feb 2003 - 22:41:53 MET

Janusz wrote:
> Witam.
> Mam możliwość zamiany Epoxa 8KHA+ (KT266A) na Epoxa 8K9A (KT400).
> Prosze w związku z tym o Wasze sugestie, czy gra jest warta świeczki.
> Wiem że 8K9A ma dżwięk 6 kanałowy , USB 2.0, AGP 8x i obsługuje DDR
> 400.
> Interesują mnie możliwości overlockingu tej płyty.
> Czy ktoś z grupowiczów ma lub miał kontakt z tymi płytami, jakie są
> spostrzeżenia.
> Na płycie będzie Radeon 9000 Pro vivo + Athlon 1700+ (1.5V).
> Szukałem w sieci jakiś testów tej płyty ale chyba jeszcze za
> [...]

Miałem 8KHA+ i zmieniłem na 8K9A. Nowa ma niestety o 1 PCI mniej, nie ma
wyświetlaczy informujących o stanie komputera, ma gorzej rozwiązane
zasilanie (2 fazowe, w 8KHA+ było 3). "Wad" tych nie posiada płyta 8K9A2. Co
do overclockingu, to oczywiście 8K9A ma zdecydowaną przewagę nad 8KHA+ -
przede wszystkim dzielnik 1/5 dla PCI (można więc bezpiecznie stosować
magistralę 166 (a przy odpornych na wysokie PCI komponentach nawet
przekroczyć 200 MHz na FSB), można też z poziomu BIOSu zmieniać napięcia
CPU (do 2V), DDR i AGP (oba default+0.7V). Do kręcenia lepiej weź Tbreda B.

--
Konrad Zydroń
cebrzyq_at_interia.pl