Re: Wyciszanie kompa

Autor: Grześ Niksiński (grzes_n_at_niemahogart.com.pl)
Data: Thu 27 Feb 2003 - 13:51:31 MET

Użytkownik "wezt" <makus_at_pf.pl> napisał w wiadomości
> Pragne nowy komuter,ktory chce kupic CALKOWICIE wyciszyc.
Całkowicie się nie da, ale można w bardzo dużym stopniu.
Ostatnio modernizowałem komputer i musiałem rozpocząć
walkę z hałasem. Wyglądało to tak:
Obudowa Enlight (zasilacz 300W) - podobno cichy zasilacz,
a jednak wyraźnie słyszalny. Rozwiązanie:
Kupiłem zasilacz Zalmana - niestety w Polsce raczej
nieosiągalny. Ściągnięcie go ze Stanów kosztowało
mnie ok. 400 zł. Ale nie żałuję - jest praktycznie niesłyszalny.

Płyta główna Gigabyte GA-8PE667 Ultra - niestety wiatraczek
na chipsecie. Rozwiązanie: po prostu wywaliłem wiatraczek,
radiator na chipsecie jest ledwo ciepły, nawet przy dużym
obciążeniu.

P4 2,4/533 box - to nieprawda, że boxowy wiatrak Intela jest
cichy - no może w porównaniu z Athlonem ;-) Rozwiązanie:
Zalman 6500B AlCu - wiatrak chodzi na 1400 rpm, co
w zupełności wystarcza, żeby procek się nie grzał.

Grafika Gigabyte Radeon 9000Pro - wiatraczek na karcie
ma nieprzyjemny dźwięk. Rozwiązanie:
Oczywiście wywaliłem wiatrak i założyłem tylko trochę
większy miedziany radiatorek, ale nie żaden specjalny
do grafiki.
Efekt tych zmian jest taki, że mam naprawdę cichy
komputer - słychać tylko pracę dysków twardych
(2 barracudy IV)

> 1)czy mozna w Polsce w sklepach lub w inecie kupic zasilacz bez
> wentyla tylko z samym radiatorem??
Taki zasilacz robi firma Engelking, ale IMO to nie jest najlepsze
rozwiązanie, bo same radiatory dodatkowo ogrzewają wnętrze
komputera, a nie ma odpowiedniego przepływu powietrza.

--
Grzesiek