Re: Wyciszanie kompa

Autor: Kris (kris_at_twojepc.pl)
Data: Thu 27 Feb 2003 - 12:41:45 MET

Cześć,

> Pragne nowy komuter,ktory chce kupic CALKOWICIE wyciszyc.

Nie da się. Chyba, że go zrobisz na pamięci flash :-)
Można go jednak NIEMAL całkowicie wyciszyć ...

> 1)czy mozna w Polsce w sklepach lub w inecie kupic zasilacz bez
> wentyla tylko z samym radiatorem??

Nie widziałem. Wystarczy jednak wziąść dowolny dobrze zabezpieczony zasilacz
(np. Enlight/Chieftec/Sircom) i zamiast regulatora obrotów dać opornik
ustalający np. 1000 rpm. Będzie cichszy od HDD (oczywiście biorę pod uwagę
jedynie jednotalerzowego Seagate'a na gumowym zawieszeniu :-) ... Z resztą i
tak musisz coś mieć co będzie (nawet powoli) wyciągało powietrze z
"piekarnika" ... :-)

> zasilacz wydaje sam jakies buczenie??

Może jak go przeciążysz ...

> 2)czy Zalman na procku puszczony na najwolniejsze obroty bedzie
> nieslyszalny(yen pioropusz;-)) czy moze zastosowac jakies inne
> chlodzenie-np wodne ale na tym sie kompletnie nie znam-moze cos mi
> polecicie.

Wszystko zależy od tego jaki przewidujesz procesor ... żebyś nie przegiął z
jakąś grzałką ... czasem i wystarczy spowolnić dobrze tańszy wentyl ...
czasem i Zalman nie wydoli z cichym chłodzeniem ...

> 3)jaki pojemny (tak ok 120GB)i szybki a zarazem bezglosny dysk
> kupic.Znajomi polecaja BV 120GB 8MB cache tylko czy jest on cichy i
> duzo szyszy niz wersja 2MB,ktora jest duuuzo tansza

Zdecydowanie najcichsze są jednotalerzówki ... w tej chwili BV 60GB a
niedługo B 7200 80GB ...

> 4)Na grafe zaloze zalmana

OK.

> Tak wiec to wszystko-bardzo prosze o konstruktywne rady i pomoc w
> zlozeniu bezglosnego kompa.Moze sa jakies sklepy w necie gdzie
> moglbym to wszystko razem kupic???Pozdrawiam!!

Zależy na co się zdecydujesz ...

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."