Re: Mój XP po raz ostatni :)

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Thu 27 Feb 2003 - 00:52:35 MET

Tomasz Jurgielewicz claimed:
> Tak, wiem. To specjalnie. Czasem nachodzi mnie chec wsadzenia kija w
> mrowisko.

Tym razem chodzisz z pochodną w morzu benzyny ;P Zaczynają się powoli
wyodrębniać grupy bojówek z szalikami AMD & Asus rulez. Lepiej uważać ;p

> I bardzo dobrze. Dzieki klientom na rozne rozwiazania jest konkurencja.
[ciaach wykład z mikroekonomii]

> Wniosek z tego taki: Nie sa "naiwniakami" klienci o innych wymaganiach,
> wybierajacy artykul z innej niz Twoja grupy.

Wiem, wiem inna funkcja użyteczności.

> O innych cechach,
> wlasciwosciach i cenie. Nie jest "naiwniactwem" trzezwosc myslenia i
> podwazanie "jedynego_slusznego_rozwiazania" uznanago "najlepszym", tylko
> dlatego ze sprzedaje sie go najwiecej.

Oj, bo źle ująłem. Rynek komputerowy jest obarczony silną asymetrią
informacji na niekorzyść statystycznego klinta. Zbyt wielu ludzi wybiera
Intela ze względu na kojarzenie marki niż na merytoryczne argumenty - to
naiwniacy. Są tacy, którzy mają coś konkretnego naprzeciw AMD, coś więcej
niż przyzwyczajenie czy szalik z napisem RAMBUS RULEZ - to nie naiwniacy.
Ale dawno nie widziałem, żeby ktoś uzasadniał, że można dołożyć 'tylko'
400zł i dostaje się superstabilną platformę.

> Uproszczony wniosek z tego taki: Nie ma co walczyc i udowadniac ze: "ja
> madrzejszy bo go kupuje tanie i dobre, ktore jest dobre bo tanie".

AMD daje lepszą wydajność za te same pieniądze. Ponadto koszt alternatywny
(wobec zakupu Intela) liczony jakością sprzętu bądź jego ilością jest w
chwili obecnej nie do zaakceptowania w najniższym segmencie.

Dodatkowo Intel naraził się swoim idiotycznym Celeronem 1,7 (teraz ja ten
kijek wpycham ;).

> Raczej moze tak: "ktos musi kupowac dobre, abys Ty mogl kupowac tanie".

Hę ?

> Lub na odwrot. :-)

Odwrotnie też mi nie pasuje :>

--