Re: Udawanie drukarki za pomocą PCta

Autor: Michal Pasternak (michal_at_pasternak.w.lub.pl)
Data: Wed 26 Feb 2003 - 14:47:27 MET

adasiek_at_Tue, 25 Feb 2003 15:28:01 GMT napisał się na:
> chcesz odbierac sygnaly z portu rownoleglego w komputerze?

Z każdego portu, byleby tylko ten PC udawał drukarkę (odbierał dane
dla niej przeznaczone).

> bo to jest tak, ze drukarka wysyla jednoczesnie 8bitow; a odbierac
> moze w takim 386 generalnie powiedzmy ze 4bity, ale to tez nie tak

Wiem.

> ze podlaczysz kablem wejscia, tylko musi byc uklad elektroniczny ktory
> bedzie to realizowac; jesli komp jest lepszy niz 386 to mozna odbierac
> i nadawac po liniach danych 8bitow, ale wtedy laczysz te linie bez
> zadnych przeplotow; musisz miec tylko na tym 386 oprogramowanie ktore
> bedzie odpowiednio czytac i podstawiac sygnaly pod linie sterowania na
> porcie LPT; tak np. dzialaja programy typu NC czy inne polaczenie po
> porcie rownoleglym;

Hm, czy mógłbyś mi powiedzieć coś więcej na ten temat? Brzmi interesująco,
wówczas bardzo tanim kosztem softwareowo-hardwareowym móglbym to zrobić.
Czy wystarczy jedynie komputer i386 i lepszy? Jeżeli nie - jak sprawdzić,
jaki typ portu równoległego ma dana maszyna? (MSD.EXE wystarczy?)

> ogolnosci na stale zewrzec niektore sygnaly sterujace z masa lub z
> jesli chcesz tylko, zeby komputer drukowal, to wystarczy mu w
> VCC; oczywiscie sygnaly na LPT; wtedy komputer niejako natychmiast
> bedzie potwierdzal gotowosc do odebrania nast. znaku;

O tym też myślałem, w sensie, wiedzialem, że trzeba będzie coś takiego
zrobić. Wystarczy zewrzeć je z masą, tak?

--
Michał Pasternak :: http://pasternak.w.lub.pl
$ mv Almo /var