Re: Maly monitor (Q770)

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark.maupa.post.pl_at_man.lodz.pl)
Data: Wed 26 Feb 2003 - 14:14:55 MET

On Tue, 25 Feb 2003 19:01:10 +0100, "exp" <lesatr_at_box43.pl> wrote:

>O fajnie, dzieki. Coraz bardziej sie do niego przekonuje.
>A jak kolorki, geometria? Jest mora, pompuje czasem? (No i takie tam rozne
>:)

Ja mam od kilku miesiący Hyundaia ImageQuest Q790 17''. Co prawda
drogo za niego zapłaciłem (800 zł), ale za to miałem możliwość
kilkugodzinnego testowania :) Normalnie widziałem go tak za około 700
zł. Monitorek ma bardzo fajne parametry, tzn. 1600x1200x75Hz max, ja
uzywam 1152x864x85Hz. Inna sprawa, że sterowniki od mojego Matroxa
pozwalają mi wyciągnąć prawie 110 Hz :) W każdym razie jest kilka
rzeczy, które w tym monitorze mi się bardzo podobają:

- Jest malutki. Nie ma jakiejś wielgachnje obudowy, tylko jest mała.
Plastik otaczający kineskop ma około 2.5 cm, a nie po 5, jak to w
niektórych monitorach.

- Rewelacyjna ostrość obarzu. W kompie mam Matroxa G200 i naprawdę
obraz jest cudeńko, lepszego nie widziałem, a przy każdym innym kompie
się teraz męczę.

- Bardzo duże możliwości regulacji. Czyli tak: rozmiar, położenie,
poduszki, trapezy, regulacja osobno dolnych i górnych rogów oraz
liniowość pozioma i pionowa. Okazało się to bardzo ważne, gdyż miałem
problem z regulacją geometrii, ale chwile posiedziałem nad tym i jest
bardzo dobrze. No i coś jeszcze, rewelacyjna kowergencja. Widziałem
sporo 17-tej w okolicach 1000 zł i żadna tak nie miała.

Ogólnie monitor bardzo mi się podoba, nie spodziewałem się takiej
jakości za taką cenę. Jednakże jak mówiłem, ja miałem możliwość
długiego testowania i możliwe, że tak mi się po prostu dobrze trafiło.

>Przy okazji - jaki jest obecnie najlepszy program do testowania monitorow?

Ja testowałem go programami Nokia Monitor Test v1.0, 2.0 oraz Nec
Monitor Test.

Aha, co do mory, to widzę ją trochę w rogach jak odpalę pasjansa na
pełny ekran, czyli na tym zielonym tle.

--
zuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark maupa post.pl