Re: MemTest-86 v3.0

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Wed 26 Feb 2003 - 11:49:09 MET

Użytkownik "onsok" <zapomnij_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Czy program do testowania pamieci ,,MemTest-86 v3.0 ''
> daje wiarygodne wyniki ? Przepuscilem w nim test pamieci
> w komputerze znajomego i wyswietlil mi kilka bledow.
> Nie wiem czy jest powod do zmartwien czy tez nie? Znajomy
> jakichs wiekszych problemow z kompem , sugerujacych klopoty
> z pamiecia do tej pory nie mial. Test pamieci mojego komputera
> nie wykazal zadnych bledow. Pamieci w obu przypadkach SDR DIMM
> 2X128 Mb .

Znajomy mógł nie zauważać problemów, gdyż zaczynają się one dopiero po
instalacji systemów intensywnie pamięć wykorzystujących, na przykład
Windows 2000 bądź XP. Generalnie, jeśli sprzęt nie jest w jakiś sposób
podkręcony bądź przegrzany, to żaden test niskopoziomowy nie powinien
błędów wykazywać. Oprócz uszkodzenia samego RAM, może to być też problem
wspólpracy płyty głównej z dwoma, być może różnymi, modułami pamięci...

M.