Dziwne rezultaty podkręcania Athlona 1700+

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Mon 03 Feb 2003 - 23:45:41 MET

Witajcie!

Dziś próbowałem podkręcić swojego Athlona XP 1700+ (0.13nm z odblokowanym
mnożnikiem). Moja płyta gł. to Soltek DRV5-C, pamięci noname ddr 333,
zasilacz 300W Enlight.

Do tej pory chodził ustawiony na 9x166 i było dobrze. Puściłem sobie go na
9.5x166 - ślicznie. Windows się odpala, wcpuid pokazuje co trzeba. Odpaliłem
3DMarka dla pewności - 49st na rdzeniu (bez zmian w stosunku do 9x166).
Radiator nie parzy (przy 40stopniach powinien - a tyle jest na zewnątrz).

Myślę sobie: puszczę na 10x166 i będę miał 2000+. No i puściłem. Płyta
rusza, ale zarówno windows jak i linux padają przy rozruchu.

No i teraz nie wiem kogo winić. Na 9.5x166 chodzi pod 100% obciążeniem
już jakiś czas i temperatura nadal 49st. Temperaturę czytam najnowszym
Soltek Hardware Monitor no i palcem (na radiatorze). Radiator jest niezbyt
ciepły (nie jest dużo cieplejszy niż ręka).

Napięcia oczywiście nie podnosiłem (teraz jest 1.5V) - czy powinienem ?

Myślę, że trochę winy ponosi kolega, który napaciał mi pasty mniej więcej
tyle ile się nanosi pędzelkiem korektora, żeby zatrzeć ślady pisma na kartce
(tak z 1mm będzie napewno). Procek pewnie się szybko rozgrzewa i traci
stabilność. Ale pewności nie mam...

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
When was the last time you did something for the first time ?