Re: Jaka jest optymalna temp dla procesora?

Autor: MARIaN (ranek_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 25 Feb 2003 - 12:18:22 MET

> Ja tez tak mam. Procek to A1700+, plyta to msi kt4v i na dzien dobry jest
> 47st. Na poprzedniej plycie (Gigabyte GA-7VAX) ten sam procek mial 32 st.
> --
> sliver

Wydaje mi się, że na te zasdanicze różnice w pomiarze temperatury ma
wpływ pare czynników (conajmniej 4)

1) Sposób mierzenie temp. czyli:

a) za pomocą dioty termicznej (termalnej?), której jak mi się wydaje
pomiar temperatury jest wyższy (przypusczenia na podstawie płyty soltek
75DRV5 z ABS II, w ktorej domyślna wartość alarmu ABS II - przkroczenia
dopuszczalnej temperatury mierzonej za pomocą diody a co za tym idzie
wyłączenie kompa jest ustawiona a na 85! stopni),

b) mierzenie od spodu czy jakos tak i wtedy temperatura pokazywana jest
mniejsza (u mnie na starcie jakies 40-41 stopni, a przekroczenie
dopusczalnej temperatuty i wyłączenie kompa odbywa sie tu po
przekroczeniu 70 stopni)

2) Model czujnika pomiaru temperatury zastoswany w danym modelu płyty
(choc pewnie tutaj nie mam możliwości na duże rożnice)

3) Rodzaj zastosowanego chlodzenia procka. Nie jest tajemnicą że jak się
ma badziewny cooler, lub przeprowadzilo niewłaściwie instalację systemu
chlodzącego, to temp. bedzie wyższa, lub niebezpiecznie dla procesora
wysoka.

4) Ogólna temperatura w obudowie, czyli mnogość taśm blokujacych
przepływ powietrza we wnętrzu obudowy, lub duża liczba urządzeń
generujących nadmierną ilość ciepła tz. szybkie duze dyski, karty
grafiki itp.

--
Podstawowa Prawda Informatyki: Jeżeli opanowałeś już wszystkie możliwe
wyjątki, to zapomnisz do jakich reguł się one odnoszą.