Re: Udawanie drukarki za pomocą PCta

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Tue 25 Feb 2003 - 07:33:25 MET

michal_at_pasternak.w.lub.pl naskrobal(a):

> Myślałem o podpięciu tego prostym i tanim kosztem np. do karty typu
> gamecard przez jakiś układ, robiący z 8 pinów LPT odpowiednio 255
> poziomów napięć, ale średnio mi się to wydaje sensowne... może są
> lepsze sposoby?

IMHO można zrobić najprostszą kartę I/O w złącze ISA- dekoder adresu
(powiedzmy $C000)- parę bramek logicznych (można zdecydować się na
dekodowanie uproszczone, jak w Spectrum- jeszcze mniej bramek, a nawet
możesz sprawdzać tylko jedną linię adresową ;-) oraz bufor (powiedzmy 8 bramek
trójstanowych) do linii danych.

Komunikacja z drukarką jest niestety dwustronna- sygnały
acknowledge, busy, paper out...
A drukarka nie wyśle więcej danych bez potwierdzenia, że
dane przyjęto, więc jakiś układ wyjściowy jest też potrzebny.

BTW: proste kart we/wy do PC były opisywane chyba w Elektronice
Praktycznej (schemat, płytka).

--
Pozdrawiam,   Donik
"All you need is love" (The Beatles)