Udawanie drukarki za pomocą PCta

Autor: Michal Pasternak (michal_at_pasternak.w.lub.pl)
Data: Tue 25 Feb 2003 - 01:56:51 MET

Hej,

mamy urządzenie, do którego podpięta jest drukarka (standardowy
kabeł, 25 pinów).

Chcemy wyeliminować tą drukarkę i postawić zamiast niej starego 386
(a to papier się zacina, a to tusz wyschnie, etc), tym samym zmieniając
profil problemów (a to się komputer zawiesi, a to dysk padnie), ale to
już nie ważne.

Mam w związku z tym pytanie do Was.

Jak?

LPT ma tylko 5 pinów na wejście, więc zrobienie krosowanego kabla
LPT nie jest zbyt celowe (tracimy 3 bity z danych, niezbyt pozytywnie).

Myślałem o podpięciu tego prostym i tanim kosztem np. do karty typu
gamecard przez jakiś układ, robiący z 8 pinów LPT odpowiednio 255
poziomów napięć, ale średnio mi się to wydaje sensowne... może są
lepsze sposoby?

Pozdrawiam,

--
Michał Pasternak :: http://pasternak.w.lub.pl