Re: Jaką grafikę GF4MX, Radeon 9000 czy 9100?

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Mon 24 Feb 2003 - 11:29:43 MET

gear claimed:
> Całość będzie chodziła na MSI KT3V z Athlonem. I teraz jaką grafikę
> polecicie w cenie do 350-400zł.
> Myślałem o GF4 MX 440, czy może lepiej któregoś Radeona 9000 lub 9100?

Ponieważ radeon 9100 jest do dostania za 400zł to jest to zdecydowanie
najlepszy wybór. Jest tylko jeden warunek: bardzo dobry zasilacz o
stabilnych napięciach i dużej wydolności prądowej. Jeśli nie masz
takiego - weź radeona 9000 (karta wolniejsza, ale mniej prądożerna).

Porównując wydajność i możliwości GF4 MX do Radeona 9000 to ten GF
powinien kosztować około 250zł.

> Nie jestem jakimś super graczem ale od czasu do czasu sobie zagram,
> potrzebne będzie wyjście tv (żona chce bawić się w mini obróbkę video),
> dobrze jakby karta miała wejście video (ale nie konieczne) i żeby nie było
> problemów pod Linusiem (Mandrake9).

Najmniej problemów będzie z nVidią, nieco więcej z radeonem 9100 a już
trochę trzeba będzie pokombinować z radeonem 9000. Nie są to duże różnice w
prostocie obsługi, ale istnieją. Oczywiście wszystkie karty bez
najmniejszych problemów pójdą pod Xami (akceleracja itp). Problemy są z
framebufferem (nVidia ma bezproblemowy ale bardzo, bardzo słaby, radeony
mają fajny fb, ale tylko na najnowszych jądrach ztcw).

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]