Re: Win xp win 98 Boot sektor!!

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Mon 24 Feb 2003 - 01:03:33 MET

Użytkownik "Viking" <Viking_at_costam.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kwinto_at_2com.pl> napisał w wiadomości

> To nie ja napisałem. To nie mój post.

No, szczęka mi opadła ;-)). Na grupie ms-news.pl.windowsxp z podobnym
problemem, jak twój, objawił się inny Viking
(news:Xns932BA20E3CC9Cviking_at_127.0.0.1). Cóż za zbieg okoliczności ;-).
Sorry za nieporozumienie.

> Dzięki za pomoc. Doceniam Twoje zaangażowanie w mój problem, ale
> zaszło nieporozumienie :-).
> Dla jasności.
> Mam jeden dysk. Na dysku tym kilka partycji: na początku FAT32 z
> win98 następnie FAT32 z win xp, dalej faty i linuksowe. Aktywna jest
> partycja druga, czyli ta, na której jest win xp. Chcę wykorzystać
> boot.ini do wybierania między systemami. Problem w tym, że win98
> instalowałem później niż win xp i nie został zapisany do żadnego
> pliku bootsector win98.

Obawiam się niestety, że nie uda ci się w ten sposób uruchomić W98 -
przyczyna jest prozaiczna: W98 szuka plików startowych na aktywnej
partycji. A tam ich nie ma.

Rozwiązaniem jest posadzenie bootmanagera XP na partycji z W98 i
uruchamianie spod niego obu systemów. Skopiuj na nią pliki ntldr,
ntdetect.com, boot.ini i ten plik z bootsektorem 98 zgrany pod
debuggerem, ustaw jako aktywną, i na koniec wgraj bootmanagera XP
poleceniem fixboot c: spod Konsoli naprawczej.
Cofnięcie się do W98 osiągniesz poleceniem sys a: c:.
Możesz ew. pobawić się programikiem Bootpart http://www.winimage.com, da
się nim wgrywać bootsektor W98 bądź NT/W2k z marszu, bez dodatkowych
narzędzi.

M.