Re: dwa dyski

Autor: Andrzej (niepodaje_at_spam.pl)
Data: Sun 23 Feb 2003 - 20:04:14 MET

Użytkownik <nowell_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Mysle, ze dobrym rozwiazaniem bylby RAID w trybie mirroring,
> oczywiscie jesli takim dysponujesz.

Ty "myślisz", a ja wiem, że Ty jesteś najbilższy prawdy. :)
To co pisze Radoslaw Sokol to totalna bzdura, po prostu -
"słyszał dzwon, a nie wie gdzie on..."
Taki "mirror" mozna zrobić tylko pod "Raid'em" i to nie
w celu backup'ów, ale w celu znacznego przyspieszenia
(~ 80%) transferu danych. Plik jest "dzielony" i zapisywany
na obydwóch dyskach, ileś bajtów na jednym HDD następne
na drugim, ale to nie jest "dubel" pliku to jest jeden plik.
Szybkość odczytu takiego pliku polega na tym, że gdy 1 HDD
sczytuje dane i zaczyna je wysyłać drugi dysk zaczyna czytać
następną część tego pliku, pierwszy przesłał i zaczyna czytać,
drugi już wysyła sczytane itd.
Trzeba zaznaczyć, że dane zawarte na obydów dyskach nic
nie znaczą gdy dyski są rozłączone, np. jeden zdechnie.

--
Andy_K.
"Pociong też ma tylko dwie klasy - Lech W."