Re: czy Hdd-eki w przypadku awarii wymieniają od ręki?

Autor: Zgredzior (zgredzior_at_ziutki.pol.pl)
Data: Sun 23 Feb 2003 - 14:05:42 MET

Użytkownik "Albert" <guzal_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Ciekawy jestem czy da się to tak załatwić? aby nie czekać ze 3 tygodnie.
> sobotę poleciała moja Barakuda 4 40GB pracaowała 9 miesięcy. Najpierw
zaczął
> przerywać silnik, następowało taki wyłączania i włączanie dysku a wczoraj
po
> takim anomaliach i pojawiły się badbloki.\
> Na całym dysku jest ich koło 40. Acha zapytam przy okazji słyszłem że
> seagate ma teraz taki program do zamazywania badów? czy to prawda?

Kazdy dysk podobno ma bad sectory i w procesie produkcji w pamieci dysku
jest umieszczana informacja o obszarach nieuzytecznych i niedostepnych dla
uzytkownika.
Mialem w lapskach wiele np. maxtorow z ktorych niektore wracaly do hurtowni
z powodu bad sectorow i gdy ladowaly spowrotem w firmie to po sformatowaniu
mialy jakby mniej sza pojemnosc od swoich blizniakow tak samo sformatowanych
ale z mniejszym przelotem :)
Pozdrawiam
Zgredzior :)