Re: slyszalem ze ati 8500LE ..........

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Mon 03 Feb 2003 - 12:46:33 MET

TomasCrow claimed:
> slyszalem ze ati 8500LE latwo przerobic w pelne 8500 (mam nadzieje ze tak
> samo tyczy sie to 9100LE)..

Gdzie widziałeś 9100LE ? :). Oryginał ATI różni się od LE (poza wykonaniem i
czasem brakiem drugiego ramdaca) taktowaniem rdzenia i pamięci. Oryginał
jest taktowany 275/275. Były kiedyś w sprzedaży karty o nazwie radeon
8500PRO taktowane tak samo (hercules robił np.)

> na czym ta przerobka polega?? to jakies flaszowanie biosu czy trzeba sie za
> lutownice chytac???

Karty LE są taktowane 250/250 i to właśnie są klony. Przeróbka polega
na podniesieniu taktowania za pomocą jakiegoś programowego tweakera.

Niezawsze jest to możliwe, bo producenci wkładają czasem słabe kości
pamięci, które na 275MHz nie 'pójdą'. Czasem są to bardzo, bardzo słabe
pamięci o taktowaniu 183MHz - takiej karty wogóle nie warto kupować.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
When was the last time you did something for the first time ?