Re: Zasilacze

Autor: Misiu (misiu777_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 02 Feb 2003 - 03:23:03 MET

Użytkownik "Marcin Wojtczuk" <fastviper_at_telkab.pl> napisał w wiadomości
> zicherka claimed:

Co do ATX to nie ma on zadnego POST tylko zlacze Power Good zazwyczaj
zielony kabel i po podlaczeniu do plyty gdy sie wcisnie power zostaje zwarty
Power Good z masa(powstaje male obciazenie) i zasialacz dziala. Analogicznie
mozna go odpalic bez plyty, tj zewrzec zielony przewod z masa wystepujaca
obok.

> To po co BIOS wykonuje POST drugi raz ? Zwłaszcza, że, jak piszesz, musi
> nastąpić komunikacja z płytą główną. Jedyne co żyje gdy nie ma systemu
> operacyjnego, to BIOS. A BIOS pierwsze co robi, jak dostanie prąd, to
POST.