Re: Płyta główna ASRock

Autor: Remigiusz Franek (remi_at_crmera.com)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 16:32:26 MET

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <USUNTO_Z.Maczynski_at_siden.pl> napisał w
wiadomości news:b1fu9e$ord$1_at_news.tpi.pl...

> Asus się wyparł współpracy z Asrockiem (technologicznego). Asus nigdy nie
> miał w ofercie odpowiedników płyt Asrocka. Pisano wiele razy o tym na
> inteencie na powaznych serwisach.
> Był oficjalny list firmy Asus.
> Ale widac ludzie w to nie wierzą bo nie chcą ...
> Wola żyć w błogiej nieświadomosci , bo to dla nich jest lepsze ...
> Raz zasłyszany mit , trwa niczym legenda ...

Ty chyba nic nie zrozumiales z tego co napisalem w poprzednim mailu. Zrozum
wreszcie, ze wlasnie cala sztuka polega na tym, ze Asus sie do tego nie
przyznaje. Nie masz chyba jednak jeszcze pojecia o tym co sie robie na
swiecie.

> Nie ma sensu. Asrock to nowa firma i nic to nie zmienia.
> Dla ECS płyty też produkuje Mekury i kilka innych firm i różnica w jakości
> istnieje , a niby powinny być to takie same płyty ...

> Bo mają wpsólny marketing.
> Tak samo podobno w halach Tonsila był (jest) oddział Pionnera ...
> Ale to były dwie niezalezne frmy , tyle że działajace w tych samych halach

Ej, co ma marketing do serwisu.

> na co ?
> na jakiś list , a raczej bajeczkę ;)

to dowiedz sie, ze takie bajki sa rzeczywistoscia. Od 3 lat pracuje w
doradztwie poczawszy od organizacyjnego poprzez strategiczne oraz
informatyczne i takie historie jakie przedstawilem Ci w przypadku Asusa to
nic nowego. Ale jak mi nie chcesz wierzyc, to juz Twoj problem. Przyjrzysz
sie kiedys dokladniej pracy kilkunastu duzych firm i zobaczysz takie cuda ze
"bajeczka" o ktorej Ci napisalem to tylko male co nieco.

> Np. Monitory.
> Kiedys widziłęm w cennikach Samsung OEM - moniotry firmy "opal" i jescze
> kilka takich "kwiatków".
> Normlanie nikt by nie kupił takiego monitora , ale jeśli jest to Samsung
> człowiek do takiego zakupu inaczej podejdzie już ...

Znowu mylisz pojecia. Wczesniej pisales o Asusie a nie o Asusie OEM. W
przypadku Asusa chodzilo mi po prostu o to, ze jesli dotychczasowi klienci
zobaczyliby plyty firmowane marka Asus'a (a nie ASRock) za 250 czy 300, to
by ich nie kupowali bo nie godziloby sie to z ich wewnetrznymi przekonaniami
ze dobre to drogie (omijajac juz te grupe klientow snobow). I to w tym
chodzi.

> Albo kupic odrazu 512MB DDR ;) I nie bawić się w SDR ;)
> Różnica nie jest duża (dopłata) a zysk będzie ...

Doplata procentowo jest zbyt duza w stosunku do wzrostu wydajnosci. Cena
conajmniej 80% wieksza a wzrost wydajnosci max 15% (z reguly jest to 5-10%).
Jak dla mnie matematyka jest prosta, chyba ze dla Ciebie 15% jest wieksze
niz 80.

> W grach jest i to spory ;) W obróbce video także :)

Bynajmniej nie taki spory jak Cie wydaje. I tak glowna role odgrywa pamiec
na na karcie graficznej a nie na plycie. Z obrobka moge sie zgodzic i tak
jest to rzadko wiecej niz 15%.

Tak juz Off Topic polecam Ci przyjrzec sie troche ksiazka lub publikacje
okreslajace zachowania klientow wobec marki, ich lojalnosc oraz retencje.

Pozdrawiam
Remi