Re: Sciema z kartami Radeona

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 15:52:28 MET

tojak claimed:
> A z tym kreceniem zegarem to mam racje. Jesli nie ma zmiany w architekturze
> karty a zmienia sie jedynie taktowanie rdzenia i pamieci to te karty, ktore
> sa w ten sposob uzyskiwane od modelu podstawowego sa jedynie 'wypelniaczem
> rynku'.

Nie masz racji albo Cię nie zrozumiałem. Radeon 9700 znacząco różni
się architekturą od 8500 i głównie temu zawdzięcza wydajność (a nie
taktowaniu).

Zadaniem ATI jest zarobić jak najwięcej kasy. Moim zdaniem mają też ambicje
być najlepsi, dać lepszą jakość itp. Ale muszą zarabiać kasę.

Teraz pomyśl nad Mercedesem klasy A, 'wierzą' yamahy o wymiarach 30x30x40,
procesorami Celeron czy windows OEM. _Każda_ duża firma wie, że oprócz
sprzedaży produktów dobrych i drogich trzeba starać się wejść na najniższy
segment rynku. Bo *tam jest kasa*. Prawdziwa kasa. Inaczej przyjdzie taki
wolksvagen, sony, amd, ecs czy linux i zgarnie całość, przy okazji gramoląc
się na coraz wyższy poziom i zgarniając coraz więcej tortu.

Dla nas, konsumentów, lepiej by było nie widzieć sztuczek typu ge4 mx se,
ale bez nich nvidia nie przetrwałaby długo. Bo nie każdy kupi ge FX od razu
po premierze.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
When was the last time you did something for the first time ?