Re: Tuner TV na USB ...

Autor: Wojtek (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 15:27:18 MET

Użytkownik "Peterphk" <zapytaj_o_email_at_peterphk.pl> napisał w wiadomości

> sa, ale co ma cd-rom do obrazu z tunera ??

To ze z cd mozna ogladac filmy dobrej jakosci. Tak naprawde wystarczy 1 mbs
by miec dobry obraz, wiec 12 mbs chyba daje troche zapasu.

> Podziel te 1,5MB / 25 = 61KB na jedna ramke. Skompresuj obraz o
> rozdzielczosci 768x576 do jpeg'a i zobacz jaka bedzie mial jakosc przy
> objetosci 61KB (przy duzej liczbie szczegolow bedzie widac bardzo wyraznie
> slaba jakosc).

Kompresja video to nie kompresja jpg. 25 klatek lepiej sie kompresuje niz 25
jpgow.
Dodatkowo obraz nie jest statyczny, mamy 25 klatek na sekunde, wiec w sumie
oko nie zobaczy slabej jednej klatki.
Telewizja jest interlaced, sama w sobie jest kiepskiej jakosci, przesylajac
ja super szybko nie zyskamy dodatkowej jakosci.
Nie widzialem tunera usb w boju, ale wydaje mi sie ze obraz bedzie
wystarczajaco dobry.

>Na USB 1.1 nie da sie zrealizowac overlay'a (stosuje sie takie rozwiazanie
>tunerach pod PCI).

Czyli bedzie zuzywac wiecej procesora, ale jakosc bedzie dobra.

Wojtek