Re: tylkio 32bit? dlaczego!!

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Sun 22 Dec 2002 - 19:28:52 MET

> Tak po mojemu tera. Np. PS2 obecnie dbiego
> conajmiej o 2 klasy grafiką i animacją nawe te gry i karty na pc z
> najwyzszej półki.

Zdaje ci się.
Grafa w PS2 to mniej więcej coś pomiędzy GF2 a GF3.
Tak z ciekawości poszukałem sobie danych technicznych PS2 i oto opis
efektów 3D (z http://ps2.w.interia.pl/) :
"Mapowanie tekstur, mapowanie występów, mgła, mieszanie alfa, filtracja dwu-
i trzyliniowa,
MIPMAP, antialiasing, wieloprzejściowe odwzorowywanie"

Oraz z http://www.psx.net.pl/hardware/psx-spec.html :

Efekty 2d Sprites:
Najmniejszy możliwy sprite : 1 x 1 pixel
Najwiekszy możliwy sprite : 256 x 256 pixeli (tyle to Voodoo 1,2,3 miał max)

Efekty Specjalne Sprites:
Rotacja
Skalowanie góra/dół
Kolizja
Przezroczystośc
Fading
Przesuwanie w pionie i poziomie

Jak dla mnie to jakieś 4 klasy niżej a nie 2 wyżej.

> I chodzi mi o to dlaczego pc zawsze jest z tyłu?

A kto powiedział że jest ?
Odpal sobie np. NFS HP2 na PC w 640x480x32 i porównaj do grafiki
na PS która pracuje również w 640x480x32.

> czym jest ograniczany w rozwoju?

Właśnie o to chodzi ze nie jest ograniczany. W konsoli ogranicza TV który
rozmazuje grafike i ogranicza rozdzielczość do 640x480.
Na PC obecnie gra się conajmniej w 1024x768x32 wiec cięzko to porównywać
do rozdzielczości konsol. Pozatym na PC można używać textur wysokiej
rozdzielczości.
Na konsolach i TV to się mija z celem bo i tak wszystkie te szczegóły
zostaną zamazane
przez niskiej jakości obraz TV.

--
Pozdrawia: